باما در ارتباط باشید :

061-32930233
0

How-to-trust-Kalabala-min

چگونه به کالابالا اعتماد کنیم؟

در گذشته عادت داشتیم به بازار بریم، فروشگاه های مختلف رو بگردیم تا بتونیم کالای مورد نظرمون رو بخریم. اما امروزه به دلایلی، روش بهتری جایگزین خرید حضوری شده است؛ خرید آنلاین یا خرید غیر حضوری. مزایای خرید غیر حضوری رو با هم بررسی می‌کنیم:
۱. صرفه جویی: با جستجو در سایتهای مقایسه قیمت، امکان انتخاب بهترین قیمت فراهم میشه. و در کل با خرید در فضای مجازی، در زمان مون صرفه جویی میشه، زمانی که در شهرهای بزرگ، به معنی حذف چند ساعت برای رفت و آمد تا فروشگاه یا بازاره. .
۲. حذف بُعد مکان: اگر در سیستان و بلوچستان باشید، یا آذربایجان و خراسان و خوزستان… فرقی نمیکنه! میتونید از بهترین فروشگاه خرید کنید. ممکنه این فروشگاه در تهران یا شیراز باشه، مهم منفعت و رضایت مشتریه که تعیین کننده اس. .
۳. انتخاب بهتر: اینترنت بهترین فضای مقایسه است. قیمت، تصویر و توضیحات کامل کالا، به راحتی قابل دسترسیه، پس مقایسه و در نهایت انتخاب مون راحت میشه. .
۴. اینترنت اخم نمیکنه! شاید خیلی از ما ها، سخت مون باشه پشت سر هم چند کالا رو توی یک مغازه از یک فروشنده بپرسیم. ولی توی اینترنت به راحتی میتونیم ساعتها و روزها، هزاران سئوال رو بپرسیم.

اما مهمترین ایراد خرید از فضای مجازی چیه که هنوز بیشتر مردم خرید حضوری رو ترجیح میدن؟
یک نکته عادت به دیدن و لمس کالاست، و شاید اطمینان از سالم بودن کالا در هنگام دریافت. حالا راهکار چیه؟ هفت روز ضمانت بازگشت محصول توسط کالا بالا، برای کالاهایی که معیوب تحویل داده شدن، پیش بینی شده. این ایرادات ممکنه در زمان حمل و نقل یا کنترل کیفیت کارخانه به وجود اومده باشن.

اعتماد!

مهمترین دلیل نگرانی مشتریان اینترنتی، اعتماد است. راهکار چیه؟ نکات زیر، به ما کمک میکنه فروشگاه های معتبر و متفرقه رو از هم تشخیص بدیم. . سابقه مجموعه ی کالابالا، از سال 1394 و به عنوان اولین و بزرگترین فروشگاه آنلاین غرب کشور راه اندازی و با مجموعه متنوعی از کالا ها از جمله محصولات دیجیتال و آی تی پا به عرصه رقابت با فروشگاههای هم رده گذاشت.

تفاوت وبسایت ها با سایر فروشگاهها: اول باید بدونیم بین شخصی که در یک صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام داره کالایی میفروشه، با فروشگاهی اینترنتی (وبسایت مستقل) ، خیلی تفاوت وجود داره. در روشی دیگه، برخی افراد سودجو حتی صفحه اینستاگرام هم راه نمی اندازند و در سایتهایی مثل دیوار و شیپور تنها با یک شماره تلفن اعتباری در خواست دریافت وجه میکنند. وبسایتهایی که خودشان هم نسبت به چنین معاملات و خریدهایی هشدار جدی داده اند. باید گفت یک وبسایت با هزاران کالا، خطوط تلفن ثابت، آدرس پستی مشخص، نماد اعتماد الکترونیک و… نیازمند برنامه نویسی کامپیوتری و برنامه ریزی فیزیکی ِ چند ماهه و سرمایه ای چند ده میلیونی، فقط برای راه اندازیه، و اعتبارش با کانال ها و پیجهایی که میتونن چند دقیقه ای راه اندازی و در 2-3 روز صفحه شون رو پر کنن، متفاوته. ببینیم فیلترهای وبسایتها، چه چیزهایی هستن:

1-نماد اعتماد الکترونیک:

اینماد یا نماد اعتماد در واقع برای ایجاد اعتماد در کاربر برای خرید از فروشگاه های اینترنتی صادر می شود، وظیفه اعطای نماد به عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیک است. این مرکز دولتی، زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.
افراد حقیقی و حقوقی ِ دارای اینماد، به دقت احراز هویت و اعتبار سنجی شده اند اعطای این مجوز برای کسب و کارهایی صورت می گیرد که فعالیت شان از نظر مرکز توسعه تجارت الکترونیک قانونی است. کالابالا موفق به اخذ نماد اعتماد یک ستاره شده است که با کلیک بر روی نماد در پایین صفحه، جزئیات آن نمایش داده خواهد شد.
شاخصهاي احراز صلاحيت کسب و کارهاي اینترنتی براي دريافت نماد اعتماد، شامل ۳۳ مورد و در ۷ گروه اصلی دسته بندي شده اند، عناوين اين گروهها که به دقت بررسی می شوند عبارتند از: صلاحیت مالک کسب و کار اینترنتی مکان فیزیکی کسب و کار اینترنتی قانونمندي کسب و کار شفافيت فرايند فروش رسيدگي به شکايات رعايت حريم خصوصي کاربران امنيت مشتری.

(برای مشاهده روی مجوز کلیک کنید)

اینماد

چرا داشتن نماد اعتماد الکترونیک ضروری است؟ برای بالا بردن ضریب امنیت، اعتماد سازی و ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی و به رسمیت شناخته شدن آنها و در جهت ایجاد رقابت سالم، بالا بردن سطح کیفیت فروش، ارائه خدمات مناسب و مشاوره به مصرف کنندگان، اخذ نماد اعتماد از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک ضروری است.

2-پروانه کسب فروشگاه کالابالا:

جواز یا پروانه کسب به معنای قانونی بودن فعالیت واحد صنفی می باشد و دریافت کننده جواز می بایست نیازها و خواسته های مشتریان و ارباب رجوع ها را براساس قوانین و ضوابط کشوری تامین کند. واحدهای صنفی که جواز کسب دریافت می کنند، برای ارباب رجوع ها قابل اعتمادتر هستند. هر چند شاید کمتر از یک پنجم ِ هزاران فروشگاه اینترنتی که در ایران فعالیت میکنند، جواز کسب نیز دارند. این پروانه کسب پس از طی اعتبارسنجی های مجدد از لحاظ دفتر فیزیکی، وضعیت قانونی حسابهای بانکی، کلاسهای آموزشی ِ متناسب با صنف مورد فعالیت، استعلامات اداره دارایی و… اعطا می شود. کالابالا با مجوز کسب فروش انواع کالا در فضای مجازی فعالیت مینماید.

(برای مشاهده روی مجوز کلیک کنید)

اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی

3-مجوز ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی :

ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران یک ستاد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسئولیت تایید محتوای وب‌گاه‌های ایرانی در اینترنت را بر عهده دارد. در ایران، تولیدکنندگان محتوا در اینترنت (از جمله دارندگان وب‌گاه‌ها و وب‌نوشت‌ها) طبق قانون موظفند که اطلاعات شخصی خود از جمله شماره‌های تلفن و نشانی‌های تماس و ویژگی‌های فنی وب‌گاه خود را در «سایت ساماندهی» ثبت کنند.

(برای مشاهده روی مجوز کلیک کنید)

ساماندهی

روند ثبت‌نام همچنین شامل ارسال عکس، تصویر کارت ملی، تصویر مدرک تحصیلی (ثبت وب‌گاه تنها برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر مجاز است) و گواهی عدم سوء پیشینه است.

این اطلاعات توسط ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران بررسی می‌شود و در صورت تایید، شناسنامه پایگاه‌های دارای محتوای مجاز به همراه گواهی ثبت صادر می‌شود.
همچنین وب‌گاه‌هایی که در ایران فیلتر شده باشند، برای رفع فیلتر باید روند مشابهی را طی کنند.
این الزام که مصوب هیئت وزیران دولت ایران است ، از سال ۱۳۸۴ در ایران وجود داشته‌است و هدف آن «نظارت بر محتوای سایت‌های اینترنتی و وادار کردن گرداننداگان سایت‌ها به پاسخگویی» اعلام شده‌است.
4-درگاه پرداخت:

درگاه پرداخت گزینه پرداخت از طریق درگاه های پرداخت الکترونیک یا (IPG) در فروشگاه های اینترنتی مبنی بر معتبر بودن فروشگاه هاست چرا که برای ارائه درگاه پرداخت، تشریفات قانونی خاصی باید رعایت شود و مدارک و اعتبار بانکی صاحب حساب که صاحب امتیاز فروشگاه است، یک بار دیگه پس از بررسی برای اعطای نماد اعتماد الکترونیک، این‌بار از طریق بانک به دقت بررسی می شود و پس از تأیید امکانات در اختیار فروشگاه قرار می گیرد.
.فروشگاه آنلاین کالابالا، دارای چند درگاه مختلف از بانکهای ملت، ملی و پارسیان است که جهت رفاه و انتخاب مشتری مهیا شده است و امکان خرید را از طریق کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر می کند.
ایمیل ِ تاییدیه سفارش و پیامک فاکتور در دو مرحله جداگانه ابتدا هنگام ثبت نام سفارش و سپس در مرحله بعد، هنگام پرداخت، از کالابالا ایمیلی دریافت میکنید. همچنین پس از پرداخت وجه، پیامک تایید ارسال خواهد شد. طبق قوانین تجارت الکترونیک، وقتی شخصی فاکتور و رسید پرداخت داشته باشد، صاحب کالای قید شده شناخته خواهد شد و فروشگاه اینترنتی در صورت عدم تحویل کالای فوق در مدت زمان معین و البته با گارانتی و سلامت فیزیکی، مشمول جریمه های سنگین همچون فیلترینگ، جریمه های مالی سنگین و حتی تعطیلی کسب و کار خواهد شد.

5-سابقه فعالیت:

سابقه فعالیت یکی از موارد مهم در انتخاب فروشگاست که لازمه در زمان خرید از فروشگاه این مورد رو در نظر بگیریم. قدمت دامنه کسب و کار، سابقه فعالیت و رضایت مشتریان نشان از ریشه دار بودن و معتبر بودن فروشگاه داره و قطعا فروشگاهی که تونسته در بازار پر تلاطم آنلاین سالها دوام بیاره و رضایت خاطر مشتریان رو داشته باشه قطعا قابل اعتماده.

تحویل با پست پیشتاز

زمان تحویل بین 2 الی 4 روز کاری

پـشتیبـــانی و مشـــاوره آنـلایـــن

مشاوره رایگان و تخصصی قبل از خرید

پـرداخـــت امـــن و مـطمئــــن

درگاه پرداخت امن و دارای مجوز اینماد

ارســـال سریع به سراسر کشور

پست پیشتاژ ، تیپاکس و ماهکس

ضـمانــــت سلامــــت محصــــول

بررسی صحت و سلامت فیزیکی کالا
logo